2009-06-15
 18:38:31

♥ Dag nr 1, dansläger 2009 :)

Tjo.. :p
Som ni vet har jag varit på dansläger idag, och vill bara börja med att säga att det blev bara 6 timmars sömn -.- Så jag såg död ut idag (aaaa) Men jag tittade på oth inatt och fastnade :D
I alla fall, när vi hade samlats i ett rum så snackade vi, fick lite information, och såklart ska Lollo & Patricia komma försent :p
Men i alla fall, sen vi gick till ''lokalen''där vi skulle dansa, först Angela ledde uppvärmningen sen körde Penda hårt med oss på styrkan med armar, haha :p
Och efter ett litet tag kom Yared (danslärare, HAN ÄR FETT BRAAAAAA!!) och då frågade han oss vad vi ville dansa alltså vilken dansstil och då ville vi dansa house (såklart :D), haha, så då började vi uppvärma med att hoppa, och sen började vi dansa house, asså det var så jävla jobbigt men det var så jävla kul, jag skulle inte ha något emot att dansa house igen (a) Vi dansade i 2 timmar tror jag det var sen åt vi lunch och när vi ätit så började Lollo & co dansa 2 mixer dom har, men först så dansade dom värsta dansen hahahahaha! Det kan misstolkas ;)
& Kibbe såg också jag ba ''helvete, shit vad pinsamt'' haha.. :p
Sen så dansade jag, Yasemin, Ronja, Lollo, Shamsa & Varissa våran mix som vi hade på avslutningen, jag fattar inte, för Lollo & co ska alltid dansa med oss när vi dansar till Dancers Anthem, haha. ;D
Sen så började danslektionen igen och då hade vi också med Yared och då dansade vi popping, det är ascoolt när man väl kan poppa, jag lovar.
Vi lärde oss en popping-koreografi också som vi ska visa upp på torsdag ;)
Den är grym fast svår :)
Typ mitten av danslektionen så skulle man vara 2 och 2 och man skulle göra ett svårt steg mot varandra, jag & Shamsa stog nästan som frågetecken men hon kunde i alla fall göra med fötterna asså som man skulle, okej, jag kan inte förklara :p & sen i slutet av popping-lektionen så försökte jag, Lollo & Shamsa lära oss det där steget, men det gick inte, jag fick in det en gång men sen gick det inte mer. -.-
Sen var första dagen på danslägret slut så då åt vi på gården innan man skulle gå hem och sen så skulle typ Lollo & co kolla på kläder och Edessa fick värsta flippen på Kibbe :p Du är rolig, Edessa ;)<3

Sen så drog jag hem och då åt jag nästan mat på en gång och sen har jag sett lite på tv med mamma och tagit det lugnt, kl 20 ska jag bada :p Jag är konstig, jag bestämmer exakt vilken tid också :p

Men i alla fall, det har varit skit kul idag tycker jag & Yared är en gryyyyyyym lärare, vi kommer dansa med honom igen på onsdag. :)

Omg, jag hittade en video på youtube när en kille dansar house och jag tycker att det är fett bra :p
Jag typ fastnade i 9 min med att titta på killen när han dansade, för man ser vad house ''innebär'', alltså hur det är...
Jag kan inte förklara. :p


(videon är 9 min lång ungefär, men om ni inte orkar titta på hela så kolla på den första dansaren bara, det var han jag menade. :p + det kommer fler personer som dansar house på sitt sätt lite senare i videon, ni kan ju spola och så och se vart ni vill kolla.)

Video på när Yared dansar popping i någon tävling. :)

Låten som Lollo & co dansade till som var lite pinsam, ja, ni ser ju videon........

Nu ska jag vara social mot mami eftersom min storasyster är någonstans, vet ni hur tomt det har känts i 3 dagar nu på kvällarna? Hon är ju fan borta varje kväll och jag typ saknar henne (aaa) Haha.. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: